Betatechmentality
#Instroom en beeldvorming #Betatechmentality
Jongeren en keuzes maken
Op jonge leeftijd ontwikkelen jongeren interesses voor opleidingen, beroepen en of ‘sectoren’ en daardoor sluiten ze ook bepaalde richtingen uit. Het Bèta&TechMentality-model, gebaseerd op onderzoek onder jongeren van 9 t/m 17 jaar, speelt hierop in.
Een ‘bril’ richting jongeren
Het model is als een ‘bril’ waarmee je nog scherper naar jongeren en hun talent en interesse voor techniek en technologie kunt kijken. Het voorkomt dat ze als één uniforme groep op je netvlies verschijnen en zorgt ervoor dat je oog krijgt voor belangrijke nuances en verschillen. Op die manier zie je makkelijker wat nodig is om al die verschillende jongeren met al hun verschillende drijfveren te inspireren.
Uitkomsten van het onderzoek
Het Bèta&TechMentality-model is de update van het succesvolle BètaMentality uit 2010. De wereld is veranderd en dat zien we ook terug in de opbrengsten van het onderzoek. Dit heeft ertoe geleid dat het model volledig is vernieuwd. In de whitepaper lees je meer over het onderzoek.
Kosteloos presentatie, workshop of traject?
De uitkomsten bieden concrete handvatten richting technische bedrijven, onderwijs en of promotie-materialen en campagnes. Naast het delen van goede voorbeelden van Bèta&TechMentality, biedt Katapult ook kosteloos workshops aan om beroepsinstellingen en bedrijven te helpen om de vertaalslag te maken. Zo hoeven we niet allemaal het wiel opnieuw uit te vinden. Vaak kunnen we met kleine aanpassingen (en bewustwording) al veel meer jongeren inspireren en of enthousiast maken voor technische uitdagingen die de verschillende sectoren bieden!
Voor meer informatie, het ontvangen van presentaties en trajecten, neem contact op met Katapult.