Samenwerken binnen de pps

Als antwoord op de vraag In hoeverre bouwt jouw pps voort op eerder/elders geleerde lessen/ontwikkelde praktijken van eerdere pps'en? geeft 43% van de respondenten aan dat ze in beperkte mate hierop voortbouwen. 32% bouwt hier in grote mate op voort, en 5% in zeer grote mate. De respondenten is tevens gevraagd om voorbeelden van eerder/elders geleerde lessen te geven. Het vaakst hebben de pps’en van elkaar geleerd op het gebied van praktijk/vraaggericht onderwijs, en het onderhouden van relaties en netwerkvorming.

  

 

52% van de respondenten geeft aan in dat de partijen die onderdeel zijn van hun pps voorhoede vormen in nieuwe ontwikkelingen, en 25% geeft zelfs aan dat de partijen in zeer grote mate onderdeel hiervan zijn. Slechts 2% heeft deze vraag met nauwelijks beantwoord.

 

Het grootste deel van de pps’en die geen onderdeel zijn van een High-Impact Pps heeft geen aparte juridische structuur (44%). Echter, 40% heeft zich gevormd in een (open) samenwerkingsverband met overeenkomsten. Onder de High-Impact Pps’en heeft het grootste deel van de pps’en een (open) samenwerkingsverband met overeenkomsten (30%), maar heeft ook een groot deel geen aparte juridische structuur (27%) of is gevormd in een stichting (25%).

  

 

Op de vraag Geef een korte toelichting op welke manier de publieke en private partners beide invloed kunnen uitoefenen op zowel de aansturing als de uitvoering van de activiteiten van de pps, gaven veruit de meeste respondenten als antwoord “via een stuurgroep/bestuur”.