Hoe helpt pps mkb’ers om slimmer te werken?
Publiek-private samenwerkingsverbanden, oftewel projecten waarbij studenten al werkende leren, hebben altijd grote ambities om ‘iets’ te doen voor het innovatievermogen van bedrijven. Maar in hoeverre lukt dat ook? Want als bedrijven meer moeten doen met minder mensen, is het mee laten lopen van stagiaires juist het eerste dat wordt afgezegd… dus hoe zien die onderwijsprojecten dan toch hun toegevoegde waarde voor het mkb?
De sessie zal worden ingeleid met een aantal stellingen om het gesprek over arbeidsmarkt op gang te brengen. Aan de hand van het onderzoek worden vervolgens concrete handvatten gegeven: wat zou je kunnen doen als je zelf het innovatievermogen van bedrijven wilt vergroten?
Tot slot worden alle vragen van het publiek beantwoord in een interactief gesprek tussen deelnemers van het onderzoek (pps projectleider en mkb’er) en het publiek.
Aan het eind van deze sessie hebben we goede voorbeelden van aanpak en resultaat, inclusief gedegen onderbouwing, waarmee we nieuwe ondernemers geïnteresseerd kunnen krijgen om te innoveren met behulp van een pps.
Met bijdragen van:
Jan Peter van den Toren (Birch)
Doelgroep:
Alle betrokkenen van een pps: programmamanagers, relatiemanagers, accountmanagers, en business developers.
Type sessie:
Het-kan-dus-wel