Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Samen SLIM 2023

SLIM-project in het kort 

  • Vier Tilburgse mkb-ondernemingen willen een stevige basis leggen voor het leren en ontwikkelen van hun medewerkers 
  • Dit willen ze bereiken door de implementatie van een digitale leeromgeving, inclusief crosstraining en de inzet van leerambassadeurs 

Wie? 

Het project wordt geleid door vier mkb-ondernemingen uit Tilburg. Cubics IT Tilburg BV biedt IT-diensten aan om de prestaties van bedrijfs-IT-systemen te optimaliseren. Dit Reclame BV/Q-signing is gespecialiseerd in binnen- en buitenreclame op maat, waaronder complete gevelsigning en autobelettering. Sense Company BV is een specialist in geurmarketing en produceert slimme geursystemen. Tilburg.com is een digitaal platform voor stadspromotie. Dit Reclame BV treedt op als penvoerder namens de vier bedrijven. 

Waarom? 

Alle deelnemende bedrijven opereren in specialistische, dynamische en concurrerende markten. Ze hebben zich verenigd in een samenwerkingsverband om activiteiten te ontplooien die gericht zijn op het bevorderen van hun menselijk kapitaal en potentieel, waarbij ze ook van elkaar leren. De veranderende marktomstandigheden en technologische vooruitgang vereisen een aanpassing van functie-eisen en banen, waardoor zowel huidige als nieuwe werknemers moeten meegroeien. Daarom zet het samenwerkingsverband zich in voor het gestructureerd bevorderen en verankeren van leren en ontwikkelen van hun werknemers binnen een inspirerende en educatieve werkomgeving. 

Wat? 

Het project richt zich op de ontwikkeling en implementatie van de LOT-methode (Leren, Ontwikkelen, Taakroulatie) binnen de deelnemende organisaties. Deze methode motiveert medewerkers om te leren en zich te ontwikkelen op de werkvloer. De aanpak omvat vier hoofdonderdelen: 

  1. Doorlichting van de organisatie; 
  2. Implementatie van de crosstraining-methode; 
  3. Implementatie van een digitale leeromgeving; 
  4. Inzet van leerambassadeurs. 

Het succes van het project berust op de integrale uitvoering van alle vier de stappen, waarbij samenwerking tussen de partners centraal staat en synergie wordt nagestreefd.