Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Samen toewerken naar een innovatieve arbeidsmarkt

SLIM-project in het kort 

  • Het structureel en gezamenlijk werken aan het vormgeven van een integrale leercultuur 
  • Het opzetten van een werkgeversplatform en een interne socialmediapagina voor actieve informatie-uitwisseling 

Wie? 

Penvoerder Stichting Pioneering is hét platform voor vernieuwers in de gebouwde omgeving. Het platform jaagt initiatieven aan die bijdragen aan een innovatief en toekomstbestendig Oost-Nederland door verbindingen te leggen tussen bedrijfsleven, woningbouwcorporaties, overheden en onderwijskennisinstellingen. Het consortium omvat tevens ROC Twente, en er zijn gesprekken gevoerd met instellingen zoals Hogeschool Saxion en het Center of Expertise TechYourFuture

Waarom? 

Het creëren van een integrale leercultuur is essentieel voor een toekomstbestendig Oost-Nederland, waar tekorten aan vakmensen en uitdagingen op het gebied van verduurzaming en technologische ontwikkelingen spelen. Informeel leren (social learning) blijkt cruciaal, maar interne kennisdeling wordt momenteel onvoldoende gefaciliteerd. Werkgevers hebben moeite met het ontwikkelen van een leercultuur te midden van dagelijkse werkzaamheden. 

Wat? 

Doorlichting van de deelnemende ondernemingen om een op maat gemaakt opleidings- of ontwikkelplan op te stellen, gericht op het identificeren van scholingsbehoeften en passend bij de bedrijfscultuur en doelstellingen. 

  • Ondersteuning bij het ontwikkelen of implementeren van een methode die werknemers stimuleert hun kennis, vaardigheden en beroepshouding verder te ontwikkelen. Dit omvat de inrichting van een werkgeversplatform voor persoonlijke ontwikkeling en een forum voor organisatorische vraagstukken, naast de lancering van een interne socialmediapagina voor informeel leren. 
  • Ontwikkeling van een extern aanvullend ontwikkelaanbod met als doel nieuwe BBL-trajecten op te zetten, praktijkbegeleiders uit te wisselen en EVC-trajecten in te zetten.