Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Synergie door Samenwerking

SLIM-project in het kort 

  • Het gezamenlijk werken aan een gestructureerd kennis- en vaardighedenprogramma dat beide partijen kunnen implementeren in hun eigen bedrijfsacademie 
  • Het creëren van een cultuur waarin medewerkers worden gestimuleerd om hun ambities na te streven, risico's te nemen, verantwoordelijkheid te dragen en hun welzijn te waarborgen. 

Wie? 

Penvoerder Pieter Boot B.V. levert hoogwaardige voedsel- en gastvrijheidsdiensten aan klanten, zoals catering voor evenementen en faciliteiten voor vergaderingen en groepsactiviteiten. Fit en Fun Plaza, een mkb-onderneming met 42 medewerkers verdeeld over Fit en Fun Wolvega en Monkeytown Groningen, is ook betrokken. Het bedrijf biedt sport- en leisureactiviteiten aan, waaronder een zwembad, fitnesscentrum en speeltuin. 

Waarom? 

Beide bedrijven zijn snel gegroeid, wat leidde tot onvoldoende aandacht voor het welzijn van medewerkers en scholings- en ontwikkelingsmogelijkheden. Hoewel beide partijen zijn begonnen met het verbeteren van hun leercultuur, liepen ze vast door een gebrek aan kennis, visie en structuur. 

Wat? 

Het project doorloopt vijf fases: inzicht, analyse, ontwerp, implementatie en evaluatie. Hierdoor kunnen de partijen een gestructureerde aanpak volgen. Externe adviseurs worden ingeschakeld voor advies en hulp bij het ontwikkelen van tools en trainingen. Het doel is het opzetten van bedrijfsacademies. Voorafgaand worden de opleidingswensen en ambities van werknemers in kaart gebracht, tools ontwikkeld om deze informatie te meten en individuele en collectieve opleidingsplannen opgesteld. Daarnaast wordt voor elke functie een routekaart opgesteld met ontwikkelings- en groeistappen, gekoppeld aan scholingsmogelijkheden.