Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Toekomstgerichte Synergie: Samenwerken voor Duurzaam Erfgoed

SLIM-project in het kort 

  • De opzet en ontwikkeling van een academie waarin alle interne opleidingen, leermodules, regelingen en mogelijkheden omtrent opleiding zijn opgenomen 
  • De opzet en bevordering van een interne leercultuur waarin groei en ontwikkeling centraal staan 

Wie? 

Olyx B.V. is een snelgroeiend effectenmakelaarsbedrijf gespecialiseerd in het bemiddelen van de handel in biobrandstoffen, een duurzame energiebron afkomstig van organisch materiaal, met 34 medewerkers. SLA Holding B.V. is een toonaangevende biologische saladebar met 40 vaste krachten en 180 parttimers, gericht op kwaliteit en een minimale voetafdruk op de planeet. 

Waarom? 

Beide bedrijven delen een passie voor duurzaamheid en hebben een gedeelde visie op de ontwikkeling en scholing van medewerkers. Het gezamenlijk opzetten van een academie biedt medewerkers de kans om te leren van elkaars expertise en zich verder te ontwikkelen op het gebied van duurzaamheid en commercie. Olyx profiteert van de kennis van SLA bij het verder ontwikkelen en implementeren van haar duurzaamheidsmissie, terwijl SLA baat heeft bij de expertise van Olyx op het gebied van organisatorische schaalvergroting en structuur. 

Wat? 

Beide organisaties richten ieder een eigen academie op met dezelfde methodiek. De eerste fase omvat een grondige analyse van knelpunten in bestaande processen en structuren met betrekking tot kennisoverdracht, waarbij specifieke behoeften en uitdagingen worden geïdentificeerd. In samenwerking met een externe adviseur wordt een plan opgesteld met concrete doelstellingen en richtlijnen voor de oprichting van de academies, zoals het bepalen van vereiste functie-competenties en het opstellen van ontwikkeltrajecten. Vervolgens worden workshops, leer- en ontwikkeltrajecten ontwikkeld, waarbij gekeken wordt naar een passende organisatorische en operationele structuur voor de academies. Het proces wordt afgerond met het trainen van het personeel.