Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Van mooi ontwikkelen

SLIM-project in het kort 

  • Twee melkveehouders streven naar verdere ontwikkeling in ondernemerschap 
  • Dit willen ze bereiken door middel van bedrijfsonderzoek en het opstellen van persoonlijke ontwikkelplannen 

Wie? 

Familie Bosga (2fte), melkveehouders in het Friese Rotstergaast, voelt de noodzaak tot verdere persoonlijke ontwikkeling gezien de marktomstandigheden. Meijer Consultancy zal samen met de familie de ambities en ontwikkeling van het zelfstandig ondernemerschap verder vormgeven. Gezamenlijk zullen zij een plan van aanpak opstellen en Meijer Consultancy zal de familie ondersteunen bij de uitvoering ervan. 

Waarom? 

Momenteel is er een duidelijke vraag naar scholing op basis van een bedrijfs- en marktanalyse, gezien de snel veranderende sector. Het beschikbare scholingsaanbod is ontoereikend, onduidelijk of sluit niet aan bij de behoeften. De snelle veranderingen beïnvloeden de kennis, vaardigheden en organisatiestructuur van het bedrijf, waardoor er behoefte is aan inzicht in de actualiteit van het bedrijf ten opzichte van sectorontwikkelingen. Bovendien ervaren de medewerkers de behoefte om hun kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen en te toetsen. 

Wat? 

De familie heeft de volgende stappen in gedachten: doorlichting van de organisatie, opstellen van een ontwikkelplan op basis van interviews, uitvoeren van een SWOT-analyse, terugkoppeling van resultaten, integratie in het bedrijf, en praktische toepassing binnen het bedrijf. Voor de ontwikkeling van vaardigheden is een combinatie van training, opleiding en studie nodig. De doelgroep betreft de sector van de melkveehouderij, waarin de familie actief is. De twee eigenaren brengen hun ontwikkelbehoeften in kaart in hun eigen persoonlijke ontwikkelplan (POP) en willen tevens een systeem opzetten van periodieke ontwikkelgesprekken met een coach.