Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Good Company Route

SLIM-project in het kort 

  • Doorlichting van het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK) op tien pijlers 
  • Persoonlijke groei van de IMK-medewerkers om hun doelgroep beter te bedienen 

Wie? 

Voor kleine ondernemers is het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK)  l 70 jaar een belangrijke schakel naar een succesvolle onderneming. Het IMK geeft op basis van onderzoek een advies over de financierbaarheid van werkkapitaal in de onderneming: levensvatbaar of niet. Impectforce (MKB Vangnet) zorgt ervoor dat iedere kleine ondernemer verzekerd kan zijn tegen inkomensverlies. Gezamenlijk vormen zij de Good Company Route voor kleine ondernemers, die er mede voor moet zorgen dat er bij alle digitalisering ook ruimte blijft voor communicatie en persoonlijk contact voor de continuïteit van de onderneming. 

Waarom? 

Wat het IMK en Impectforce nodig hebben, is een structuur van ontwikkelen en trainen die anticipeert op veranderingen. De financiële instellingen zijn door verregaande digitalisering veel minder in staat om de kleine ondernemingen te onderzoeken op de duurzaamheid van hun bedrijf. Daardoor wordt momenteel 90% van de financieringsaanvragen afgewezen. Dit belemmert de groei van het mkb terwijl het mkb juist zo belangrijk is voor het nationale inkomen en de werkgelegenheid. Voor het mkb is het dus noodzakelijk dat de medewerkers van het IMK meegroeien en een correcte beoordeling kunnen blijven geven.  

Wat? 

Voor een doorlichting van het IMK wordt een scan ontwikkeld die een resultaat geeft op tien pijlers: Markt- en sectorontwikkeling, Ondernemerskracht, Persoonlijke ruimte, Human capital, Procesbeheersing, Juridische positie, Financiële positie, Exploitatie, Marktvermogen en Positionering. De scan geeft voor elke medewerker een beeld van zijn status in het werkveld. Iedereen volgt daarop een opleidingstraject. Per traject vervullen medewerkers bepaalde missies. Een afgeronde missie levert een score op waar iets mee kan worden gewonnen: een gesprek met directie of een inhoudelijke grootheid, of een lunch. Een speciaal aan te stellen Good Company Consulent blijft de medewerkers comtinu prikkelen om in hun ontwikkelingstraject te scoren zoals een ondernemer moet scoren in zijn bedrijf.