Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd) om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik dan op 'Cookies toestaan'. Lees hier onze cookieverklaring.

Cookies toestaan Weigeren

Leren en Ontwikkelen in optima forma

SLIM-project in het kort

  • Het stimuleren van het samen leren en ontwikkelen op de werkvloer van twee mkb-ondernemingen in de IT-sector 
  • Het opzetten van een academy waarin de medewerkers toegang krijgen tot de nieuwste kennis rond trends en ontwikkelingen op het gebied van IT/digital agency

Wie?

Twee onafhankelijke en complementaire mkb-organisaties hebben het heft in handen genomen om talenten en professionals te binden en te behouden in de krappe arbeidsmarkt in Noord-Nederland. CG Development en YFK Marketing verbinden talent, slagkracht en ervaring op het gebied van IT en marketing/digital agency, twee zeer kennisintensieve segmenten. Een vijftal externe adviespartijen staat het projectteam bij en ondersteunt dit SLIM-project.

Waarom?

De krapte op de arbeidsmarkt daagt YFK Marketing en CG Development uit om creatief te zoeken naar IT-talenten – en ze te behouden. Kleinbedrijven leggen het vaak af tegen grootbedrijven, met name in Amsterdam. Daarnaast heeft de sector te kampen met ongewenste stereotyperingen van werken binnen de IT. Er zijn nog steeds veel te weinig vrouwen werkzaam in de brede IT-sector, terwijl er juist behoefte is aan de skills waarin zij doorgaans excelleren.  Tot slot hebben (HR-) managers de grootste moeite om bij te blijven in hun vak. In zowel de digital agency als de IT volgen nieuwe technieken zich in rap tempo op. CG Development en YFK Marketing moeten meebewegen met deze ontwikkelingen om relevant te blijven. 

Wat?

Het project heeft als beoogd resultaat het stimuleren van het samen leren en ontwikkelen op de werkvloer en het gezamenlijk opzetten van een academy waarin medewerkers toegang krijgen tot de nieuwste kennis rond trends en ontwikkelingen op het gebied van IT/digital agency. Om zo ver te komen, is een doorlichting van de betrokken ondernemingen en het opstellen van een toekomstgericht opleidings- en ontwikkelplan een eerste stap. Daarna moet de op te richten academy met een passend en praktisch ingericht curriculum medewerkers stimuleren hun kennis, vaardigheden en beroepshouding verder te ontwikkelen tijdens het werk. Dit maakt ze breder inzetbaar in andere functies en sectoren en verbetert hun concurrentiepositie op de arbeidsmarkt.